ΔΙΗΓΗΜΑ ΠΡΟΧΩΡΗΜΕΝΩΝ
Στον δεύτερο κύκλο, Διήγημα Προχωρημένων, έχουν δικαίωμα συμμετοχής μόνον όσοι έχουν παρακολουθήσει τον προηγούμενο κύκλο (Διήγημα Αρχαρίων). Η μετάβαση από το πώς γράφουμε ένα διήγημα (Διήγημα Αρχαρίων) στοπώς συγκροτούμε μια συλλογή διηγημάτων (Διήγημα Προχωρημένων) είναι καθοριστική και υπόκειται σε κάποιους ενδεικτικούς άξονες:
1) Επιλέγετε τρία ή τέσσερα διηγήματα ―τα αρτιότερα― από αυτά που έχετε γράψει στο προηγούμενο σεμινάριο, ή πριν από το σεμινάριο (Διήγημα Αρ.) ή μετά το πέρας του. Όλα αυτά τα αρθρώνετε σε μια υποθετική σειρά βάσει σκεπτικού.
2) Γράφετε σκεπτικό ή σκαρίφημα βάσει του οποίου οργανώνεται το υλικό σας: θεματικά, δομικά, υφολογικά νήματα. Σχεδιάζετε κάτι που στην πορεία, εκ των πραγμάτων, θα ανατραπεί, θα μετατοπιστεί, θα μεταστραφεί, ωστόσο πάντα έχουμε ανάγκη από μια πυξίδα γραφής.
3) Ασκήσεις θα έχετε κάθε δεύτερη συνάντηση. Σκοπός των ασκήσεων εδώ είναι όχι μόνο η βελτίωση της γραφής σας, αλλά και η ενσωμάτωσή τους στο σώμα των διηγημάτων που χτίζετε. Ως εκ τούτου οι ασκήσεις που τίθενται έχουν διττή λειτουργία: αφενός προσαρμογή στην εκφώνηση και στο βιβλίο αναφοράς και αφετέρου ένταξη στη συλλογή που δημιουργείτε.
4) Στο μάθημα όλοι θα προσέρχεστε με κείμενο και σχόλια για τα έτερα κείμενα. Ανά μάθημα θα γράφετε άσκηση (όταν έχουμε) ή θα στέλνετε διήγημα νέο ή παλαιότερο επεξεργασμένο. Το σύνολο λέξεων ανά συνάντηση δεν θα υπερβαίνει για τον καθένα τις 1.500 λέξεις.
5) Θα λαμβάνετε, στη ροή των μαθημάτων, και εξατομικευμένη βιβλιογραφία σύμφωνα με τη ροπή και τον χαρακτήρα των κειμένων σας.
6) Η βιβλιογραφία είναι ευρύτερη από τα βιβλία που ενδεχομένως θα αξιοποιήσουμε στις δέκα συναντήσεις, διότι σ’ αυτόν τον κύκλο, εκτός των άλλων, συγκροτούμε και μια απαιτητική βιβλιοθήκη ελληνικής και ξένης διηγηματογραφίας.
Διδάσκων: Μισέλ Φάις